Oreščki

Oreščki

Oreščki, okusni in slastni ter eden od najbolj zdravih prigrizkov, saj vsebujejo široko paleto naravnih hranil, vitaminov, mineralov,… Koristni učinki, ki se pripisujejo oreščkom, imajo veliko pozitivnih vplivov na naše telo. Zelo priporočljivo je, da so oreščki gojeni na ekološki način, brez uporabe škodljivih škropiv ter da so minimalno predelani.

Vedno bolj so v naši prehrani zastopani oreščki, ki imajo veliko zdravju prijaznih in koristnih hranil. Za oreščke lahko rečemo, da so del zdrave prehrane. Čeprav oreščki vsebujejo veliko maščob, so to zdravju koristne maščobne kisline omega 3 in omega 6. Vendar pa vsebujejo tudi nekaj nasičenih maščob. Poleg maščob vsebujejo tudi antioksidante, vitamine in minerale, vključno z magnezijem in vitaminom E, beljakovine, nekateri od njih pa imajo velik delež vlaknin, ki so zelo pomembne in nujne za naš prebavni trakt.

Zato je zelo pomembno, da v svojo polnovredno, naravno in raznoliko prehrano vključimo tudi oreščke. S tem lahko zmanjšamo dejavnike tveganja za številne kronične bolezni.

Na tržišču jih je že mnogo, seveda si lahko vsak poišče sebi popolne oreščke, saj ima vsak od oreščkov svoje hranilni vrednosti in nudi različne koristi za zdravje.

Vsem nam dobro poznani so zagotovo orehi, ki so zelo bogati s hranili. Oreh, ki ima zelo visoko vsebnost nenasičenih maščobnih kislin, so izmed oreščkov najbolj zdravi v naši prehrani.

Poleg orehov imate na razpolago tudi druge oreščke, kot so lešniki, indijski in brazilski oreščki, mandlji, arašidi, ki niso ravno oreščki, makadamija… Veliko jih je, kaj bomo izbrali, je povsem naša odločitev.

Nekatere študije so pokazale, da oreščki prinašajo različne koristi za zdravje, zlasti za zmanjševanje dejavnikov tveganja za srčne bolezni, ugodno lahko vplivajo na raven sladkorja in maščob v krvi.

Pa si jih nekaj poglejmo:

1.) Orehi

Orehi so pri nas zelo poznani in priljubljeni. Ne uporabljamo jih le pri peki potice, ampak so odlični kot prigrizek.

Orehi so odličen vir alfa-linolenske maščobne kisline omega-3, bogati so z vitamini B in minerali, predvsem s kalcijem, kalijem, manganom, selenom, cinkom, bakrom in železom. Vsebujejo veliko količino antioksidantov, vlaknin in beljakovin (aminokislin).

Velikokrat slišimo, da so orehi hrana za možgane. So popoln prigrizek, ki ima lahko koristen vpliv na možgane, zdravje srca, ugodno vpliva na holesterol in lahko prispeva k zmanjševanju vnetji v telesu.

Vedno bolj pa nam je poznano tudi hladno stiskano orehovo olje.

2.) Lešniki

Lešniki so eden izmed najbolj hranljivih oreščkov. So odličen vir številnih vitaminov in mineralov, vlaknin in beljakovin. Vsebujejo mnogo več vitamina E kot ostali oreščki. So tudi bogat vir B vitaminov, vitamina A in vitamina C.  Bogati pa so tudi z beljakovinami, vlakninami in minerali (železo, kalcij, magnezij, kalij).

Tako kot orehi, imajo tudi lešniki zelo koristen vpliv na zdravje srca in ožilja ter skrbijo za zdravo kožo, nohte in lase.

3.) Mandlji

Mandlji so oreščki, ki so bogati z antioksidanti in imajo koristne učinke na telo. Imajo ugoden vpliv na mikrobioto črevesja ter podpirajo rast koristnih bakterij v črevesju. So bogat vir vlaknin, koristnih maščob, vitaminov in mineralov.

Vsebujejo veliko vitamina E ter magnezija, kalija, kalcija in mangana.

4.) Indijski oreščki

Indijski oreščki so bogati z antioksidanti, vitamini (vitamin E in K, vitamini B), minerali (magnezij, kalij, železo, selen, cink, baker, fosfor), vlakninami in zdravimi maščobami. Vendar pozor, indijski oreščki imajo največ ogljikovih hidratov med oreščki. Ker so sladkastega okusa, jih kaj kmalu lahko pojemo preveč.

5.) Brazilski oreščki

Brazilski oreški so izjemno bogat vir selena, magnezija in vitamina E. Dva brazilska oreščka na dan zadostita celotni potrebi po selenu, ki ima največ zaslug za zdravilne učinke brazilskih oreščkov. Selen prispeva k ohranjanju zdravih nohtov in las, ima pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema in ščitnice ter varuje celice pred oksidativnim stresom.

6.) Arašidi

Veliko ljudi verjetno misli, da arašidi spadajo v skupino oreščkov, vendar to ne drži. Arašidi spadajo med stročnice in so bližje fižolu, leči in grahu, ampak jih glede na njihovo uporabo velikokrat povežemo z oreščki. Arašidi so resnično polnovredno živilo, ki so bogat vir zdravih maščobnih kislin, beljakovin in vitaminov.

Res je da so oreščki zelo pomemben del naše zdrave prehrane, vendar je tudi tukaj potreba zmernost. In ne pozabite… Vsem nam so znane alergije na oreščke in arašide. Najbolj alergeni izmed njih so lešniki in arašidi (ki niso oreščki) J.

Dodaj odgovor