Magnezij – mineral dobrega počutja
Magnezij mineral dobrega počutja

Magnezij – mineral dobrega počutja

Prebujanje narave, lepo vreme, sončni pomladni dnevi nas spodbujajo k raznim opravilom na vrtu, gibanju, športnim aktivnostim… V tem obdobju pa moramo pomisliti tudi na uživanje zadostne količine vitaminov in mineralov.

Eden izmed mineralov, ki je v naravi pogosto zastopan, dobimo ga v zeleni zelenjavi (v klorofilu), zemeljski skorji in morski vodi, je mineral MAGNEZIJ.

Magnezij je nam esencialen mineral in ga za svoje delovanje potrebuje vsaka celica našega telesa. V telesu se večinoma nahaja v kosteh (tam ga je od 50 do 60%), približno 20% ga je v mišicah in ravno toliko ga je drugih mehkih tkivih.

Magnezij je mineral, ki je poznan po svojih zdravilnih učinkih. Sodeluje v številnih procesih v telesu in je nujno potreben za zdrave kosti in zobe, presnovo, gradnjo celične energije ter za živčni sistem in mišice. Lahko uravnava tudi krvni sladkor in krvni tlak. Njegova naloga je, da v telesu vzpostavi bazično ravnovesje, nam daje energijo in nas poživlja.

Absorpcija magnezija poteka v tankem črevesju, tam se ga vsrka približno do 60%. Priporočljivo je sočasno uživanje vitamina D, saj ta vitamin pospeši absorpcijo magnezija v kri.

Pomanjkanje magnezija

Najboljši vir magnezija je zelena listnata zelenjava (magnezij se nahaja v klorofilu), oreščki in stročnice, polnozrnata žita, semena, tudi krompir in banane. Vsebujejo ga tudi ribe in mesni izdelki.

Vzroki za pomanjkanje magnezija so lahko različni. Po navadi zaradi življenjskega sloga (stres) in neuravnotežene prehrane (shujševalne diete, premalo sadja in zelenjave ) vnesemo magnezija s hranili premalo. Lahko ga telo izloči zaradi nepravilne prehrane (npr.: sladkorja, refinirane prehrane,…). Do pomanjkanja pa lahko pride tudi zaradi bolezenskih stanj (bruhanje, driska, celiakija, kronova bolezen) ali jemanja določenih zdravil. Zato ga je zelo smiselno dodajati v obliki naravnih prehranskih dopolnil.

Poglejmo si simptome pomanjkanja magnezija:

  • mišični krči,
  • pomanjkanje apetita,
  • zaspanost, vrtoglavica, omotičnost,
  • glavobol, migrene,
  • PMS,
  • padec koncentracije,
  • motnje v ritmu delovanja srca, povišan krvni tlak,…

Dnevni vnos magnezija

Priporočen dnevni vnos (PDV) magnezija je približno 375 mg na dan. Dnevne potrebe po magneziju pa se glede na starost, spol, fizične aktivnosti, rizične skupine (nosečnice, bolniki,…) razlikujejo.

Dnevne vrednosti na dan za odrasle:

  • moški: 350 mg magnezija,
  • ženske: 300 mg,
  • otroci: od 170 do 300 mg – odvisno od starosti otroka.

Povečane potrebe po magneziju imajo:

  • nosečnice (350 mg Mg / dan),
  • doječe matere (390 mg Mg / dan),
  • športniki,
  • sladkorni bolniki,
  • bolniki, zaradi driske in bruhanja,
  • ljudje, ki uživajo določena zdravila,
  • bolniki s srčnimi obolenji.

Magnezij lahko vpliva na absorpcijo nekaterih zdravil, zato je potrebno upoštevati 2 do 3 urni časovni presledek med jemanjem.

V Biokatki si lahko ogledate ponudbo kvalitetnih magnezijev. Uživanje magnezija se v teh dneh toplo priporoča. Posebno sedaj, ko je fizična aktivnost povečana, na pohodu pa je tudi spomladanska utrujenost.

Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) je glede magnezija odobrila naslednje zdravstvene trditve:

  • prispeva k delovanju živčnega sistema,
  • prispeva k zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti,
  • prispeva k normalnemu psihološkemu delovanju,
  • prispeva k ravnotežju elektrolitov,
  • prispeva k delovanju mišic,
  • prispeva k ohranjanju zdravih kosti in zob,
  • prispeva k sproščanju energije pri presnovi,
  • ima vlogo pri sintezi beljakovin,
  • ima vlogo pri delitvi celic.

Dodaj odgovor