Kako preprečiti izpadanje las
Kako preprečiti izpadanje las

Kako preprečiti izpadanje las

Izpadanje las ena od najpogostejših težav po vsem svetu. Kako preprečiti izpadanje las pa je vprašanje, ki si ga postavlja milijone ljudi. Enotnega odgovora ni, je pa res, da proti izpadanju las lahko veliko storimo sami. Če je izpadanje las začasne narave, spremenimo način življenja, uživamo zdravo hrano in jemljemo prehranska dopolnila da se stanje normalizira.

Kakšni so razlogi in kako preprečiti izpadanje las preberite v spodnjem zapisu.

Povzetek:

Kaj je izpadanje las?

Vzroki za izpadanje las [nasveti čemu se izogniti]

Kaj lahko storite sami, da preprečite izpadanje las?

Vrste izpadanja las [in kdaj k zdravniku?]

Kako so sestavljeni naši lasje?

Zaključek

Izpadanje las
Izpadanje las

Kaj je izpadanje las? [in vzroki za izpadanje]

Včasih se zgodi, da nam lasje izpadajo intenzivnejše kot običajno, posebno spomladi in jeseni. Povprečno nam dnevno izpade od 50 do 100 las, vendar se ne opazi, saj nam stalno rastejo novi lasje. Če pa je izpadanje dolgotrajno, nenadno ali povezano z načinom življenja, pa je potrebno ukrepati in poskušati preprečiti izpadanje las.

Vzroki za izpadanje las

Nekateri vzroki za izpadanje las so začasne narave. Ko spremenimo življenjski slog in začnemo z uživanjem prehranskih dopolnil, se stanje ponavadi normalizira. Lahko pa je izpadanje las trajnejše in se preneha šele takrat, ko se odkrijemo in pozdravimo primarni vzrok izpadanja.

Vzrokov za izpadanje las je veliko, mi pa si poglejmo najpogostejše:

  • Uporaba določenih zdravil –  zdravila za zdravljenje raka imajo kot stranski učinek izpadanje las. Ko se zdravljenje zaključi, tudi lasje ponovno zrastejo.
  • Uporaba kontracepcijskih tablet
  • Hormonske spremembe – različna stanja, kot so menopavza, nosečnost, težave s ščitnico, lahko povzročijo trajno ali začasno izpadanje las.
  • Izpadanje povezano z imunskim sistemom – krožno izpadanje las (Alopecia areata)
  • Stres lahko povzroči izpadanje las. Hormoni, ki se izločajo, ko smo pod stresom, lahko motijo cikel rasti las.
  • Dednost – je najpogostejši vzrok izpadanja las.
  • Nezdrav življenjski slog – slaba prehrana lahko vpliva na izgubo las, saj lasni mešički ne dobijo dovolj snovi.
Izpadanje las pri moških
Vitamini B kompleksa preprečujejo izpadanje. Klikni tukaj

Kako preprečiti izpadanje las [kaj lahko storimo sami]

Proti izpadanju las lahko storite veliko sami. Je pa seveda odvisno za kakšno izpadanje gre. Če je izpadanje začasne narave (nezdrav življenjski slog, hormonske težave,…), spremenimo način življenja, uživamo zdravo hrano in prehranska dopolnila, da se stanje normalizira. Če je izpadanje nenadno in ga spremljajo še drugi bolezenski znaki, obiščemo zdravnika.

Kaj lahko storimo sami?

  • Uživanje prehranskih dopolnil z vitaminom A, vitamini B kompleksa, vitaminom C, D, biotinom, železom, selenom in cinkom.
  • Vitamin d ima pomembno vlogo pri rasti las.
  • Biotin prispeva k ohranjanju zdravih las.
  • Lasni mešički so v večini zgrajeni iz beljakovine imenovano kreatin. Priporoča se uživanje beljakovin oziroma aminokislin, ki so gradniki beljakovin.
  • Uporaba blagih čistilnih sredstev proti izpadanju dvakrat na teden.
  • Zmanjšajte stres – joga je kot nalašč za odpravljanje stresa.
  • Uživajmo uravnoteženo prehrano in zadostno količino zdravih maščob, beljakovin in hranljivih snovi.
  • Za barvanje las uporabite naravne barve.
  • Izogibamo se cigaretam in alkoholu.

Vrste izpadanja las [in kdaj k zdravniku?]

Obstaja več vrst izpadanja las.

  1. Začasna izguba las – ponavadi jo povzroča predvsem nezdrav življenjski slog, uporaba določenih zdravil (npr. za zdravljenje raka), hormonsko neravnovesje (nosečnost, porod, menopavza), stres,…
  2. Trajna izguba las je pri moških predvsem povezana z dednostjo, pri ženskah pa s hormonskim neravnovesjem predvsem v menopavzi (preveč moških spolnih hormonov).
  3. Krožno izpadanje las (Alopecia areata) je  pogostejše pri najstnikih in mlajših odraslih. Na lasišču se pojavi plešavost v obliki kovanca. Tukaj gre za avtoimunski odziv telesa, ki napade lasne mešičke. Slednji niso poškodovani, lasje pa po navadi začnejo ponovno rasti, ko se odstrani vzrok izpadanja las (kronična vnetja).

Kdaj k zdravniku

Če izguba las nastopi nenadno, je zadosten razlog za obisk zdravnika. Izgubo las lahko spremljajo tudi druga bolezenska stanja, ko so slabo počutje, utrujenost, driska, povišana telesna temperatura, izguba telesne teže,…

Kako preprečiti izpadanje las
Za barvanje las uporabite samo naravne barve. Oglejte si ponudbo tukaj

Kako so sestavljeni naši lasje?

V povprečju se na lasišču nahaja nekje 100.000 lasnih mešičkov. Lasje rastejo v treh stopnjah.

Prva stopnja se imenuje anagena faza ali stopnja rasti in traja nekje do pet let. Tukaj las raste in se krepi.

Druga stopnja se imenuje katagena faza ali prehodna stopnja in traja približno tri tedne. Lasje ne rastejo več.

Zadnja, tretja stopnja se imenuje telogena faza ali stopnja mirovanja. Tukaj lasje začnejo izpadati in naredijo prostor novim lasem.

Las je zgrajen iz treh plasti:

–              Povrhnja plast se imenuje lasna kutikula ali povrhnjica in je čisto na površju lasu. Povrhnjica je zgrajena iz šestih do desetih plasti. Če je las zdrav, je povrhnja lasna kutikula gladka in prosojna, lasu pa daje svetleč in gladek videz.

–              Vmesna lasna skorja ali cortex predstavlja 80 % lasu. Sestavljena je iz keratinskih vlaken (beljakovin).

–              Osrednja lasna sredica ali medula (lasni stržen) se nahaja v sredini lasu in je setavljena iz maščobe. Tanki lasje nimajo sredice.

Zaključek

Vzrokov za izpadanje las je veliko. Če je izpadanje nenadno ali pa traja dlje časa kot običajno, je obisk zdravnika priporočljiv. Če je samo posledica nezdravega načina življenja, slabe prehrane in pomajnkanja hranil pa je zelo priporočljiva uporaba prehranskih dopolnil. Vedeti pa je treba, da vsaka kura traja vsaj 3-6 mesecev, da se stanje izboljša.

Upam, da ste v blogu » kako preprečiti izpadanje las « dobili informacije, ki ste jih želeli.

Članek na spletni strani BioKatka.si je zgolj informativnega značaja in ni namenjen zdravljenju. Prehranska dopolnila niso nadomestila za uravnoteženo prehrano. Pred uporabo se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom.

Viri:

1 – Mayo Clinic

2– WebMD