Čas grip in prehladov – naravno nad viruse
Čas grip in prehladov

Čas grip in prehladov – naravno nad viruse

V času grip in prehladov lahko za svoje zdravje storimo največ sami. Poskrbimo za naravno krepitev imunskega sistema, poleg tega pa uživajmo sveže sadje in zelenjavo, se gibajmo na svežem zraku in si pomagajmo z naravnimi prehranskimi dopolnili.

Virusne okužbe ostajajo omejene na dihalni sistem. Prehlad je virusna nalezljiva bolezen zgornjih dihal. Po navadi ga spremlja jo tudi kašelj, kihanje, izcedek iz nosu in vročina.

Bolezenski znaki pri gripah so hujši in trajajo dalj časa kot tisti pri prehladu. Gripa je nalezljiva virusna bolezen zgornje ali spodnje dihalne poti. Ob začetku se pojavi povišana temperatura (med 38 in 39 °C). Spremljajo pa jo tudi bolečine po vsem telesu, glavobol, utrujenost, boleče grlo, suh kašelj, zamašen nos in kihanje.

Zdravila za zdravljenje virusnih okužb ni, lahko pa si pomagamo z naravnimi pripravki in si okrepimo imunski sistem, ki nas bo branil pred vdori virusov v naše telo.

Imunski sistem je sestavljen iz kompleksnih tkiv (vsi poznamo bezgavke, mandlje, vranico, kostni mozeg), ter celic, ki se nahajajo v našem črevesju in na sluznici dihal, katerih naloga je, da prepoznajo in odstranijo tujke, ki vdirajo v telo.

Imunska obramba se od posameznika do posameznika razlikuje. Kako ga bomo krepili ali rušili pa je večinoma odvisno od nas samih.

Kaj lahko naredimo sami, da se zaščitimo pred napadi virusov:

  • zagotovimo si dovolj počitka,
  • izogibamo se stresu, strahu,
  • uživamo zdravo prehrano (veliko sadja in zelenjave),
  • »smeh je pol zdravja« pravijo in okrepi imunski sistem (strah ga slabi),
  • gibanje in svež zrak (kolikor nam je dopuščeno),
  • redno umivanje rok,
  • ne dotikamo se sluznic (oči, nosu in ust),
  • poskrbimo za krepitev imunskega sistema.

Kako lahko okrepimo imunski sistem?

Na razpolago imamo kar nekaj naravnih rešitev, ki nam lahko pripomorejo k boljšemu počutju in dobremu imunskemu sistemi, naši prvi obrambi, ki nas brani pred vdorom patogenih mikroorganizmov (bakterij, parazitov, glivic, virusov) v telo.

  • Vitamin C – ima pomembno vlogo pri delovanju našega imunskega sistema. Celice ščiti pred prostimi radikali. Prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti, k boljšemu delovanju živčnega sistema, k normalnemu psihološkemu delovanju ter k povečani absorpciji železa.
  • Vitamin D – prispeva k normalnemu delovanju imunskega sistema,  k normalni absorpciji kalcija in fosforja, s tem pa tudi k ohranjanju zdravih kosti in zob.
  • Vitamini B – prispevajo k normalnemu psihološkemu in umskemu delovanju, zmanjšujejo utrujenost in izčrpanost. Pripomorejo k boljšemu delovanju živčnega in imunskega sistema.
  • Vitamini in minerali
  • Olje črne kumine – krepi imunski sistem. Je odlična pomoč pri trdovratnem kašlju.
  • Sinergija za odpornost – podpira imunski sistem in krepi zdravje. Vsebuje kombinacijo rastlin, znane po svojem imunomodulatornem delovanju: opnasti grahovec, korenina – za spodbujanje imunskega sistema jo priporoča tradicionalna kitajska medicina; bezgovi cvetovi in jagode – razširjen v ljudski medicini za zdravljenje ran, prehladov in viroz ter deluje protivnetno in protivirusno; mavadna mahonija, korenina, ki ima protimikrobno delovanje; micelij velike zraščenke vsebuje betaglukane, ki ugodno vplivajo na krepitev imunskega sistema.
  • Probiotiki – 80% imunskega sistema se tvori v črevesju, zato je zdravje črevesne mikrobiote zelo pomembno.

Osredotočimo se na vrednote, ki so nam bile dane ter poskrbimo za svoje zdravje.